ביטוח בריאות
10 במרץ 2016

ביטוח אובדן כושר עבודה

כושר העבודה שלנו מאפשר לנו להתפרנס בכבוד. כל עוד כושר העבודה נשמר, יש לנו את היכולת להגיע למקום העבודה, לבצע את תפקידנו ולקבל על כך את השכר המתאים.

העבודה היא זו שמסייעת לנו להתמודד עם העלויות השונות של חיי היום יום: לשלם שכירות או משכנתא, לממן את חשבונות החשמל והארנונה וכמובן לאפשר קנייה מצרכים בסיסיים. ניתן לומר כי העבודה מאפשרת לנו לחיות את חיינו באופן תקין.

על אף חשיבותה הגדולה של העבודה בחיינו, אנו נוטים להתייחס ליכולת לעבוד כמובנת מאליה. ברור לנו שמחר נקום בבוקר, נתחיל שוב בשגרה ונעבוד כהרגלנו. אנו לא נוטים לחשוב על תרחיש בו שגרת חיינו עלולה להיפגע בצורה משמעותית. על אף שאיש אינו רוצה לדמיין פגיעה שכזו, עלינו לקחת בחשבון גם את המקרה בו הדבר יתרחש. כפי שאנו מבטחים את המכונית מחשש שיכולת הניידות שלנו תפגע, חשוב עוד יותר שנגן על עצמנו מפגיעה בעלת השלכות המשפיעות על היבטים רחבים יותר בחיינו.

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה מבטיח מענה כלכלי לצרכי האדם ומשפחתו כאשר יכולתו לעבוד נפגעת. ביטוח מסוג זה מכסה מקרים בהם האדם מאבד את היכולת לפרנס עצמו, לתקופה זמנית או קבועה, בשל מחלה, פציעה או תאונה. הביטוח מקנה סכום כספי, המוגדר בתנאי הפוליסה, שמטרתו לפצות על היעדרה של המשכורת החודשית.

מקרים של אובדן כושר עבודה יכולים להיות מכוסים גם במסגרת ביטוח מנהלים או באמצעות קרנות פנסיה ספציפיות, אך יש לשים לב כי מדובר לעיתים בכיסוי חלקי בלבד. לרוב פוליסות אלו יכללו רק מקרים של נכות מלאה, הפיצויים יגלמו רק חלק ממרכיבי השכר ותקופת ההמתנה עלולה להימשך חודשים ארוכים. מסיבות אלו, חשוב לדאוג לפוליסה בעלת כיסוי רחב יותר, הכוללת גם מקרים נפוצים יותר שפוגעים בכושר העבודה.

האם כל הביטוחים זהים זה לזה?

עלינו להבין כי ישנה חשיבות גדולה לסוג הפוליסה הנבחרת. חברות ביטוח מציעות תוכניות מגוונת, אשר כל אחת מהן מכסה מקרים ספציפיים ומעניקה סכומים כספיים שונים. כך לדוגמא, פוליסה אחת תכסה מקרה בו אדם איבד את יכולתו לעבוד בעיסוק מסוים , בעוד אחרת תתייחס רק למקרה בו אין ביכולתו לעבוד כלל.

בנוסף, תכנית מסוימת תקנה לאדם סכום כספי הדומה למשכורתו, בעוד אחרת תסתפק בסכום נמוך יותר, המכסה רק אחוז מסוים ממנה. מסיבות אלו, אנו מקפידים להתאים את תנאי הביטוח לצרכיו האישיים של הלקוח, מתוך התחשבות ביכולתו ובדרישות השונות של כל אדם ואדם.


יש לכם שאלות נוספות לגבי ביטוח אובדן כושר עבודה? לא בטוחים אם הפוליסה שברשותכם רחבה מספיק?

נציגנו ישמחו לסייע במציאת את הביטוח המתאים ביותר לצרכיכם.


לחץ כאן ליצירת קשר