חסכון לילדים
10 במרץ 2016
ניהול תיקי השקעות
10 במרץ 2016

ייעוץ ומחזור משכנתא

לקיחת משכנתא (או מחזור משכנתא קיימת) היא אולי ההחלטה החשובה ביותר שתיקחו בחייכם. בין אם מדובר בנכס למגורים ובין אם להשקעה, להלוואה יש השלכות מרחיקות לכת לחייכם בשנים הבאות, והחלטה נכונה יכולה לשפר את איכות החיים שלכם באופן ניכר ולהקל על אי הוודאות הכלכלית שלכם בעתיד.

מה חשוב לדעת על ייעוץ ומחזור משכנתא?

הבנקים למשכנתאות לרוב מציעים ארבעה סוגי הלוואות מרכזיים, כאשר המשתנה המרכזי ביניהם הוא הריבית (או הבסיס הראשוני שלה), שיכולה להיות צמודה למדד, או שלחלופין היא יכולה להיות קבועה מראש שאינה צמודה למדד (ריבית או ריבית פריים).

כדאי לדעת שהריבית בישראל נחשבת לנמוכה ואטרקטיבית בשנים האחרונות, אך נתון זה מעיד מנגד גם על ביקוש גדל והולך למשכנתאות מצד יותר ויותר ישראלים, מה שהופך את השוק לתחרותי יותר ודורש מהירות החלטה גדולה מאשר בעבר.

איך יודעים שהגיע הזמן?

ההחלטה לקחת משכנתא או למחזר משכנתא קיימת לא נלקחת ביום אחד. כדי לעשות זאת דרושים הבנה וידע רב בתחום, וכמובן גם מעקב אחר כל המתעדכן באזור הספציפי שבו אתם מעוניינים לרכוש את הנכס.

כדי להבטיח ניצול מקסימלי של כלל האפשרויות העומדות לרשותכם במעמד זה מציעות חברות רבות שירותי ייעוץ ומחזור משכנתא מקצועיים, המלווים אתכם עוד מרגע הבירור הראשוני אודות נכסים פוטנציאליים להשקעה או למגורים, ומאפשרים לכם לקבל תמונת מצב מהימנה וארוכת טווח של השוק וכן של מצבכם האישי בהווה ובעתיד.

למה לא כדאי לוותר על ייעוץ משכנתא?

ראשית, בשונה מסוגי הלוואות אחרים, הבנק שתבחרו בו למשכנתא יעניק לכם את הסכום הנדרש ללא בירורים רבים מדי, מכיוון שעבורו זוהי עסקה בטוחה יחסית, בעוד שעבורכם – במיוחד אם מסיבה כלשהי במשך כמה חודשים לא תוכלו לעמוד בהחזר – מדובר בסיכון של ממש.

בנוסף, תתפלאו לדעת שגם מול הבנקים יש מקום להתמקחות, שיפור התנאים והוזלת הריביות, ויתכן שאפילו ישתלם לכם יותר לבחור דווקא בבנק שאינו הבנק הראשי שלכם.

עבודת היועץ החיצוני

היועץ החיצוני יכול להבטיח חסכון של עשרות ולעיתים מאות אלפי שקלים לאורך תקופת המשכנתא כאשר הוא משקלל משתנים שונים כגון הריבית, סוג המסלול, קרן שווה או שפיצר וכדומה. היועץ יבצע בדיקה מול מספר בנקים בכדי להשיג את הריבית המועדפת, יקבע את המסלול המתאים לכם (צמוד, לא צמוד, משתנה, צמוד ומשתנה כל 5 שנים ועוד) ויבטיח חיסכון מקסימלי.

מעבר לעבודת המחקר הרבה, שירותי ייעוץ ומחזור משכנתא חיצוניים (שאינם שייכים לאף בנק) יוודאו שהאינטרסים שנשמרים בתהליך הם אך ורק שלכם ולא של הבנקים, בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה.

מהו מחזור משכנתא ולמי הוא מתאים?

מחזור משכנתא הוא למעשה פריסה מחודשת של ההלוואה – בתנאים חדשים. מחזור המשכנתא מתאים למי שחשבונותיו החודשיים השתנו באופן המאפשר את קיצור משך ההלוואה, או לחלופין דורש את הארכתה על ידי החזר נמוך יותר מדי חודש, או למי שמרגיש שתנאי המשכנתא הקיימת אינם אטרקטיביים יותר והוא יעדיף להחזיר את המשכנתא הנוכחית ולקחת אחת חדשה בתנאים טובים יותר.

חשוב לבחון את מצבכם הכלכלי אחת לכמה שנים על מנת לוודא שתנאי המשכנתא שלכם אכן מתאימים לכם (מאחר והבנק כמובן לא יעשה זאת עבורכם), אך מנגד לא מומלץ לעשות צעדים פזיזים: כמו בלקיחת משכנתא, גם במקרה זה מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ מומחה, הבקי בנתונים הדמוגרפיים העדכניים אודות הנכס, וכן בצפי מהימן של תכנית ההכנסות וההוצאות ארוכות הטווח שלכם.

חברת מגדלור מבטיחה לכם ייעוץ אישי, רחב יריעה וחד בנוגע לכל אפשרות שתבחרו, ונציגינו ישמחו לתת לכם את המענה הנכון והבטוח ביותר שניתן לבקש.


ייעוץ ומחזור משכנתא עושים רק אצל המומחים.

פנו אלינו ותקבלו את ההצעות המשתלמות לכם ביותר.


לחץ כאן ליצירת קשר